Olimpiada raională la istorie 2009

7 02 2009

Astăzi au avut loc olimpiadele raionale în Republica Moldova , eu am avut ocazia să particip la istorie , unde sper să ocup vre-un loc . Dacă cinstit , mă aşteptam la ceva mult mai dificil dar mulţumesc şi pentru atît 😀
Eram convins că olimpiada va avea o asemenea structură : axă cronologică, noţiuni, descrierea unei personalităţi , legătura cauză-efect şi la sfărşit eseul , cam aşa şi a fost . Sper ca persoana care îmi va controla lucrarea să nu fie vre-un comunist sau susţinător al moldovenismului , căci după eseul care l-am screes pe tema „Dacii şi lumea romană”, unde în încheiere am remarcat că noi aparţinem poporului român, precis că nu iau nici un loc 😀

P.S Deci iată şi olimpiada :

img_0001

Acțiuni

Information

18 responses

7 02 2009
MoRaRy

Felicitari!!! Daca ai ajuns la Olimpiada raionala deja e bine! 🙂
Anul trecut am participat şi eu la raională.. anul ăsta.. nici macăr în şcoală nu am luat vreun loc 😦

7 02 2009
Croitor Radu

MoRaRy
mulţumesc, da …. olimpiada şcolară la istorie era un coşmar … 2 eseuri cu teme la care puteai să scrii 5 pagini şi tot nu era de ajuns … eu am ieşit atunci ultimu din cabinet şi mă durea capul , şi măna de atîta scris 😀 …. defapt , la raională tot ultimul am ieşi din cabinet .
Apropo .. ţin minte că directoare spunea că asistenţii vor fi profesori de alt obiect decît cel la care susţinem olimpiada şi din altă localitate , la noi în cabinet însă , era asistent un profesor de istorie din Recea … 😀 au încălcat regulamentul , sau ce naiba ?

7 02 2009
pavelmunteanu

ce e limes… ca am uitat
de la primul punct
🙂

7 02 2009
Croitor Radu

Pavel
😀 frontieră romană fortificată , construită în faţa teritoriilor necucerite ale imperiului Roman .

7 02 2009
eugen sebastian

nu e problema ca ai mentionat ca suntem popor roman! de obicei, profesorii de istorie nu impartasesc aceeasi idee ca si cei care au scris manualele de istorie integrata. cat priveste structura, e la fel ca si in fiecare an. ba mai mult, cand am participat si io la olimpiada de istorie, avea exact aceeasi structura (si la bac de asemenea):)
eu iti doresc bafta! sper sa scrii ca ai luat sau nu vreun loc olimpic!

7 02 2009
Croitor Radu

eugen sebastian
mulţumesc
Ştiu că majoritatea profesorilor de istorie , chiar şi cei care şi-au făcut studiile superioare pe timpurile sovietice , nu împărtăşesc aceleaşi idei cu comuniştii , oricum am spus-o în glumă, dar s-ar putea să fie şi aşa ceva , mi s-a spus că anul ăsta olimpiadele sunt verificate de o comisie de la Chişinău , şi cine ştie … la noi în Moldova majoritatea posturilor mai înalte sunt ocupate de adepţii „revoluţiei octombriste” 😀

9 02 2009
Oxana Greadcenco

niciodata n-am participat la olimpiada de istorie(eu eram cea cu chimia 🙂 ), insa totdeauna mi-au placut aceste ore, pacat ca se urmareste prin cartile aparute anii trecuti de istorie integrata mutilarea ei, insa totdata ma bucura ca au mai ramas in scolile noastre profesori demni.

9 02 2009
Dumitru Condrea

pe mine ma mira alceva, unde sunt intrebarile din istoria romanilor? am participat si eu la olimpiade de istorie, si ma mira faptul ca acum nici o intrebare din istoria romanilor nu e!!! interesant:) oare tara asta mai are sa se joace de’a prostia?:)

9 02 2009
Croitor Radu

Oxana ,
chiar e mare idiotism cu cărţile astea de istorie integrată , noi învăţăm după materialul din istoria integrată , însă mai multe teme le studiem paralel şi din istoria românilor , şi din cea universală de anii trecuţi .. şi aş remarca că sunt foarte multe lucruri diferite în cărţile astea …

Dumitru
Olimpiada raională , în special era bazată pe epoca antică , cînd poporul român încă nu apăruse , dar ai dreptate … poporul românesc îşi are rădăcinile în istoria antică , puteau să mai fie ceva întrebări referitore la formarea poporului român , sau a limbii române , unicul item care avea ceva legat cu istoria românilor era eseul de la ultimul punct pe tema ” Dacii şi lumea romană” -dar şi acela fiind la alegere , căci trebuia aleasă o temă din 2 .

7 03 2009
Helga

ISTORIA INTERZISA

CopyLIBER!

Daca ai html-ul dezactivat: cu PASTE duci link-ul in browser si apesi ENTER.

6 05 2009
Romanel

Daca nu vreai sa calci pe bec in asa situatii,mai bine alegeai tema intii la eseu 🙂 dar daca ai ales a 2 ,de ce tia trebuit sa spui de moldoveni si români ??daca se cere despre daci si romani apăi mai bine scrii doar despre ei 🙂 o cunoscuta de a mea a scris ca Antonescu este erou national si iau dat locul 15 😦 Am participat si eu la olimpiada la istorie si am luat 3 loc pe republica 😉

7 05 2009
Croitor Radu

@Romanel felicitări !!
Eu din păcate nu am ajuns la republicană am luat locul 2 la raională şi am ieşit din cursă 😦 , dar la eseu n-am scris despre moldoveni si romani .. aşa doar in final am remarcat ca totusi „de la Rîm ” ne tragem 😀

19 02 2010
stas

e anu 2010 si mine am olimpiada la istorie-trebuie informatie mai fresh

19 02 2010
Vlad Turcanu

Fratilor poate facem un club a istoricilor basarabeni

12 10 2010
Licurici

@pentru Radu
Ești MARE, frate! Ai toată admirația mea! 😛 (modestă)
Mă bucur enorm de mult pentru că, creșteți buni români! Transmite sărut mâna părinților tăi și profesorului/profesoarei de istorie, iar tu în oglindă să te admiri de la mine, că ești bun!
Locul la olimpiada de istorie? În viață vei avea locuri și mai bune!
Să ai mare grijă de tine! Mult succes!

17 11 2010
elena

Salut! As vrea si eu sa particip anul asta la olimpiada la istorie, dar cam nu stiu cum se desfasoara aceasta. La noi liceul e mic si faza locala nu se mai desfasoara, la cea raionala se duce cine vrea. As dori sa stiu mai multe detalii. Daca poti si daca doresti sa mi le oferi, iti ramin recunoscatoare. Multumesc anticipat. Apropo: imi place cum gindesti, ce bine ar fi daca in Moldova ar exista cit mai multe minti luminate! ^_^ 🙂

12 01 2011
ion

Asta olimpiada haha noi niki la scolara nuni da asa usora :D:D:D: ft usor numa ultimu punct mai usor :P:P astept olipiada 2011 cu mare palcere :D:D

26 02 2013
Acel Teo

Salut, fratilor romani! Ma bucura foarte mult sa vad discutandu-se despre istorie cu sentimentul de „sunt roman” si mai ales pozitia -fara cenzura- pe care o adoptati fata de mintile inguste si inchise ale comunistilor. Am dat peste acest site pentru ca particip la olimpiada judeteana de istorie(cred ca e echivalentul raionalei) si am cautat ceva pe net.Apropo sunt clasa a XII-a si am NUMAI istoria ROMANILOR. Am un coleg din Basarabia si imi este un foarte bun prieten. Foarte buni romani in pamantul romanesc de peste Prut. Atat am vrut sa spun si va urez bafta in viata si aveti grija de cei dragi!

Lasă un răspuns

