Ruşinea moldnetului ?!

29 01 2009

Cu toate că au mulţi vizitatori , un mare raiting , şi sunt destul de populare, cîteva site-uri autohtone îşi păstrează o imagine negativă în faţa utilizatorilor de internet , cărora se li se datorează venitul acestor site-uri , şi n-au pic de respect sau simplu simţ al omeniei faţă de ei .Am încercat să alcătuiesc o listă cu cîteva din ele care mă irită cel mai mult :

1.play.md – cu toate că se declară „monitorul moldnetului” e probabil cel mai cenzurat site din Moldova, dacă aţi avut ocazia să îl vizitaţi ,e uşor de observat că pe prima pagină , denumirea tuturor fişierelor este în limba rusă , iar conţinutul- în toate limbile , numai nu în română (rar poţi vedea 1-2 în română) .Iniţial , cînd m-am înregistrat pe acest site observam că cineva îmi cenzura comentariile mele ( nu foloseam limbaj obscen) , apoi mă întrebam de ce oare nimeni nu postează fişiere în română ? … şi am constatat că probleama nu era în utilizatori , ci în administratorii site-ului , care pur şi simplu blochează orice video care nu lii pe placul lor. (vezi imaginea de mai jos)

play22.eutv.md– site-ul oficial al postului de televiziune Euro Tv care cenzurează marea majoritate a comentariilor scrise la reportaje , în imaginea de mai jos, e comentariul scris de mine la un reportaj pe 15 ianuarie , nici pînă azi nu a fost aprobat !

eutv

3.Sluhoff.net– un site „informaţional” despre Moldova plin de bîrfe , mai mari prostii şi minciuni cred că nimeni nu e în stare să inventeze , decît persoanele care scriu articole pe această pagină-web , numai descrierea lui te dă jos , citez „.. информация о Молдове (это такая страна, где изобрели первое колесо, водку…” ,adică vodca a fost inventată în Moldova ??? ok, să presupunem că aceasta a fost o glumă de un gust foarte foarte prost ! Dar cel mai tare m-a şocat faptul cum ne murdăresc ei cultura şi demnitatea noastră naţională , numindu-l în cîteva articole pe poetul Grigore Vieru – xenofob , şi au mai avut tupeul să afirme că oamenii de la înmormîntarea lui au venit cu de-asila , fiind siliţi de şefi , şi elevii de directori .

4.torrentsmd.com– cel mai popular tracker din Moldova , cu cei mai insuportabili moderatori , mai ales pe forumul acestui tracker . Temele în care cineva încearcă să discute politica , istoria sau apartenenţa noatră etnică sunt momentan închise , iar mesajele cenzurate , cu toate că unii utilizatori folosesc un limbaj obscen pe forum , fără ca să fie pedepsiţi de moderatori . Şi e slută treaba dacă îi ceri explicaţii unui moderator de ce ai primit post ban …

5.trm.md site-ul oficial al companiei publice „Teleradio Moldova” , pentru că la reportaje pur şi simplu lipseşte secţiunea „comentarii” în care vizitatorii să-şi poată exprima opinia în raport cu ştirea . Am observat că de multe ori conţinutul reportajului pur şi simplu nu coincide cu descrierea lui pe site  , cu toate că pe forum adminii îşi ridică în slăvi echipa TRM , căci acolo lucrează „cei mai buni profesionişti”

Acțiuni

Information

9 responses

29 01 2009
Pavel Ciorici

La toti e frica de sis… serios 🙂 si eu imi moderez blogul uneori, chiar daca e imoral acest lucru 🙂 dar il fac mai mult din motive personale…..

30 01 2009
faracenzura

Pavel 🙂 SIS-ul ăsta pe mulţi i-a speriat , dacă cinstit , după ce public vre-un articol critic despre Voronin , sau conducere , mă gîndeasc „oare no să am probleme cu securiştii ?” , dar în cazul site-urilor care le-am enumerat mai sus , nu cred că frica de securişti este motivul acţiunilor lor , spre exemlu site-ul TRM-ului care deja este compania lui Voronin la ce bun să se teamă de securişti ? sau site-ul eutv.md care este a lui Roşca ?

3 02 2009
tudorcojocari

Pe mine ma dor „odnoklassnicii.ru”.
Ori exagerez eu, ori basarabenii chiar pun mai presus socializarea virtuala de pe acest site decat mandria.
Ma rog, 3 moldoveni, 4 pareri… 🙂
Referitor la moderarea blogului, mi se pare ceva normal, atat timp cat moderatorul are grija sa intre zilnic.

3 02 2009
Croitor Radu

Tudor
Nici eu nu înţeleg la ce se datorează popularitatea atît de mare a site-ului odnoklassniki.ru , în această listă am inclus numai site-urile autohtone, care îşi creează o imagine rea în faţa utilizatorilor , nu m-am mai apucat să le includ şi pe cele ruseşti , americane… că nu mai terminam degrabă .

3 02 2009
tudorcojocari

Am inteles. Doar ca site-ul ala e utilizat de basarabeni, iar eu am aflat de el tot de la basarabeni.
Asta e problema. 😦

4 02 2009
Oxana

personal nu-mi moderez comenariile, insa s-a intimplat o data-doua sa fac acest lucru. Insa sustin ideea ca fiecare site sau blog trebuie sa aiba o politica si strategie de comunicare cu publicul, pentru a-i determina pe cititori sa revina, cu ideea ca vor fi auziti prin comentariile lor.

4 02 2009
Croitor Radu

@Oxana
Cu toate că blogul se numeşte „fărăcenzură” şi susţin libertatea exprimării , am şters şi eu cîteva comentarii de pe blogul meu , o persoană mi-a scris cîteva mesaje xenofobe şi prea vulgare .
Într-adeăr susţin şi respect opinia fiecărui şi critica constructivă , dar nu vreau să promovez incultura pe acest blog .
„Insa sustin ideea ca fiecare site sau blog trebuie sa aiba o politica si strategie de comunicare cu publicul,” – să ştii că pe blogul tău ai o strategie de comunicare cu cititorii foarte eficientă 😉

24 02 2009
Ceziceu

mai pune in lista faces.md unde minorii îşi crează popularitate prin sexualitate si krutism tampit

24 02 2009
Croitor Radu

@ceziceu
ai dreptate , dacă majoritatea site-urilor pe care le-am enumerat mai sus filtrează prea intensiv informaţia , atunci faces.md , din contra nu atrage atenţia pozelor mai „deocheate” pe care le descarcă userii în profil .. şi tot e rău !!!

Lasă un răspuns

